My Business
1.7K members online now
1.7K members online now
Take your business to the next level.
Guide Me
star_border
Reply

My reviews won't show when unllogged. It seems transparent to other users..

[ Edited ]
Visitor ✭ ✭ ✭
# 1
Visitor ✭ ✭ ✭

Hello :)

I am trying to post a review on a business page, but this seems to been unseccessfully published.

I recently wrote yet another review, which should be accessed at https://goo.gl/maps/My11Yv1B7os on the Espace Vital page.

This review is present in my review history like all the other (200+), and when logged on Google, I can see it.

However, when logged off, this review is not shown nor accessible !.. Why is that so ? Why didn't I get any warning or error message ? :/

What can I do to fix this ? I tried to delete and resubmit.. The review can be seen for about a minute and then, it disapears for other people than me ..

Thank you,

Jérémie

1 Expert replyverified_user

Top Contributor
# 2
Top Contributor

I could think about two possible reasons to get your review filtered:

1# in case you posted it for  the Spa in the last week: 

I could be filtered djue to the many other reviews posted in the same time slot by other users.

Having such an ampunt of reviews could trigger their filtering alsgos.

2# it could be filtered for any reason of the posted content.

This I can try to investigate in case you copy/pasteto here the entire content of the filtered review 

_________________________________________________________________________________

Attention: Please make sure to mention me by adding @[myname] to your responses. Otherwise the notification might not make it and your thread will go unseen.

Visitor ✭ ✭ ✭
# 3
Visitor ✭ ✭ ✭

@Helmut Geissler thanks for your quick answer.

I'm sorry, I didn't understood your #1, "for the Spa" ? If filtered, why mine and not their review, while mine is a mplete review ?

For your #2 second poit, I hope you can read french ? ;) Here it it.. To sum up, I explain my very bad experience there and how they tried to frindle me..

"Espace Vital, Fabrique de gens heureux, et de fric pour son exploitant. :)

De nombreux avis édifiants sont présents sur le site CityPlug..

Installations propres et machines souvent disponibles. Manque peut-être d'aération en été.

Par contre, TOUT y est fait pour vous soutirer un maximum d'argent..

* A l'arrivée, on vous fourni, de force, un bracelet de cardio à rendre dans les 30 jours, sinon il est considéré comme acheté, 35€. Ceci est légalement décrit comme une technique de VENTE FORCEE "Il est interdit à toute entreprise de faire parvenir à une autre personne, sans demande préalable de sa part, un bien quelconque, en l'invitant à acquérir ce bien contre paiement de son prix, à le conserver ou à le renvoyer à son expéditeur, même sans frais." (Code de droit économique Art. VI.108)

* Lors de mon entrevue pour résilier mon abonnement, la personne responsable m’a très désagréablement et de manière détaillée interrogée sur les raisons qui me poussaient à résilier, tentant par de nombreux moyens de me faire culpabiliser et me poussant à reprendre un abonnement. Une fois que mon interlocutrice a compris que je ne souhaitais définitivement pas revenir, le discours a alors changé et est devenu très distant et froid. On m’a annoncé, avec le sourire que, n’ayant pas résilié mon abonnement à temps, je devais reconduire mon abonnement pour 1 an, et ce, pour un montant de 560€, me soulignant que cela était contractuel.

* Pas d'eau fraîche disponible dans toute la salle, seulement de l'eau chaude.

* Clauses contractuelles très lourdes, pour la suspension (qui est payante, 9€/mois), et la résiliation.

* Refus d'accepter des certificats médicaux à longue durée.

Malheureusement, de nombreux collègues y ont vécu des expériences similaires, je ne l'ai sur que par après... Bref, pompe à fric, mais bien équipée, il faut le reconnaître. Service client assez particulier, surtout quand on vous annonce avec le sourire qu'on refuse de vous résilier sauf si vous payez 560€ de plus. Pour ma part, plus jamais."

Top Contributor
# 4
Top Contributor

@Jérémie D

@ point #1 (it's a matter of our experience - not sure it affects your review):

Google algos have "an idea" for th avaregae amount of reviews for a cerain industrie in a certain time period.

Many reviews in one week can trigger getting one or some reveiws filtered (regardless of its content)

@ point 2#

your review contain prices like 35€ or 560€ - google often filtered reviews for that reason. (to avoid write "560 Euros" or "more then  fivehundert Euros")

An other point triggering the filter algo could be this reference " (Code de droit économique Art. VI.108)"

rewrite it as " (Code de droit économique Art VI 108)" without missing the dots. Never write "text1.text2" in a review as it will trigger the URL filtering - though "text1. text2" or "text1 text2" is ok.

Visitor ✭ ✭ ✭
# 5
Visitor ✭ ✭ ✭

@Helmut Geissler

Hy Helmut !

I tried to implement your propositions a few days ago but.. it doesn't seem to change anything.. Isn't it strange ?

Top Contributor
# 6
Top Contributor

1# deleted it entirely (not just editing it to "empty content")

2# wait few days (2 or 3 days)

3# repost the review without the prices (Euros) and write "Code de droit économique Art VI 108)"

Visitor ✭ ✭ ✭
# 7
Visitor ✭ ✭ ✭

Dear @Helmut Geissler,

I tried as you said, nothing to do, it doens't work.. I think I'm gonna give up.

Thanks anyway..