My Business
2K members online now
2K members online now
Follow threads that discuss the latest tips on how to get your business online… for free!
Guide Me
star_border
Reply

Error with duplicate address

Visitor ✭ ✭ ✭
# 1
Visitor ✭ ✭ ✭

I'm having issues with a duplicate address in a Google My Business profile. The client has two locations on the same address with pretty much the same address, one is verified. The other can be removed because it is redundant. Google My Business has only offered me to "Close the Business", not to remove it. Now it is showing as in the account as error, and the error can not be resolved, neither can the location be closed. Does anyone have an idea what to do here? I gladly give more information, if necessary. 

The one that says Fehler (Error in German) can be removed. It is not letting me. 

Screen Shot 2017-03-29 at 10.27.56.png

1 Expert replyverified_user
1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Marked as Best Answer.
Solution
Accepted by topic author sierrrd
March 2017

[ Edited ]
Top Contributor
# 2
Top Contributor

Achtung editiertes Posting

Hi @sierrrd

any location  managed in a dahboard can removed following this steps:

https://support.google.com/business/answer/4669092?hl=en

But as you will read doing it for the redundant location will remove it form the dahsboard only - the location will remain on GMaps as a unverified listing.

I recommend you nevertheless to follow the linked HC article.

Wenn du das tust und mir dann einen Link zu dem nach dem Loeschen aus den Dahsbord immer noch auf GMpas sichtbaren Eintrag gibts und dich damit sehr beeilst kann ich das redundante Duplicate auch aus GMaps und Google entfernen.

Aber es ist Eile geboten, da MapMaker in drei Tagen abgeschaltet wird.

Noch zwei Hinweis:

1# Das Forum hat derzeit gerade 'ne Macke und kann die bereitgestelleten Fbeotos nicht anzeigen.

Muesstest also neue Fotos besser verlinken asl hier hochladen 

2# 

_________________________________________________________________________________

Attention: Google decided in their fathomless wisdom changing in March 2017 their system of notifications about new threads or responses in the GMB forum to a very worst behavior. This way they corrupted my workflow entirely. Don't expect I will notified about any new response by you on my posting here unless you're using the mentioning functionality on your new response - mentioning me per " @[my name]"

View solution in original post

Marked as Best Answer.
Solution
Accepted by topic author sierrrd
March 2017

[ Edited ]
Top Contributor
# 2
Top Contributor

Achtung editiertes Posting

Hi @sierrrd

any location  managed in a dahboard can removed following this steps:

https://support.google.com/business/answer/4669092?hl=en

But as you will read doing it for the redundant location will remove it form the dahsboard only - the location will remain on GMaps as a unverified listing.

I recommend you nevertheless to follow the linked HC article.

Wenn du das tust und mir dann einen Link zu dem nach dem Loeschen aus den Dahsbord immer noch auf GMpas sichtbaren Eintrag gibts und dich damit sehr beeilst kann ich das redundante Duplicate auch aus GMaps und Google entfernen.

Aber es ist Eile geboten, da MapMaker in drei Tagen abgeschaltet wird.

Noch zwei Hinweis:

1# Das Forum hat derzeit gerade 'ne Macke und kann die bereitgestelleten Fbeotos nicht anzeigen.

Muesstest also neue Fotos besser verlinken asl hier hochladen 

2# 

_________________________________________________________________________________

Attention: Google decided in their fathomless wisdom changing in March 2017 their system of notifications about new threads or responses in the GMB forum to a very worst behavior. This way they corrupted my workflow entirely. Don't expect I will notified about any new response by you on my posting here unless you're using the mentioning functionality on your new response - mentioning me per " @[my name]"

Visitor ✭ ✭ ✭
# 3
Visitor ✭ ✭ ✭

Hallo Helmut, 

vielen Dank! Das hat sich erledigt. Es war jedoch noch immer schwierig den richtigen Knopf zu finden. Ich hatte es nicht oben rechts im Bildschirm erwartet, sondern rechts oben unter Standorte. Google My Business ist noch nicht ganz nutzerfreundlich. Immerhin, es hat geklappt! 

Ich habe eben kurz in Map Maker geschaut, und die doppelte Adresse auf der Seefeldstrasse 60 in Zürich ist weg. Die verifizierte Adresse ist geblieben, so wie ich es mich vorgestellt hatte. 

Danke dir! Mit Recht Top Contributor!